11.10.2013

Comment écrire ton prénom? + Quelles langues est-ce que je parle?!

coucou! 

c'est déjà vendredi alors je publie un nouveau post sur mon blog - en français et en polonais - comme la dernière fois :) avec une petite différence - maintenant je me sers de l'ordinateur de ma sœur d'accueil - Marie (merci Marie :*) alors il y a un clavier français... du coup je peut pas écrire avec les lettres polonaises alors vous pourrez pas rire des accents au-dessous de 's' ou 'c' ou 'z'..  mais tkt, vous auriez telle possibilité plusieurs fois dans la futur en lisant mon blog ;)

hej! juz piatek wiec publikuje nowy post na blogu - po francusku i po polsku - tak jak ostatnio
z taka tylko roznica, ze uzywam francuskiej klawiatury, wiec bedzie bez polskich znakow, wybaczcie!


alors je commence avec les photos avec mes amis d'école!
No wiec.. zaczynam zdjeciami ze szkoly z tego tygodnia ;)

Kenza



Myléna & Marie


voilà une possibilité de passer la pause - il y en a vraiment bcp! cette fois on est allées au café ;)
oto jedna z wielu mozlizosci spedzania okienek, ktorych jest tutaj baaaardzo duzo! poszlymy sobie do kawiarni
Hélène&Blandine
Fanny






cette semaine: ten tydzien:

lundi - je meurs pendant les cours de SVT 
poniedzialek - umieram na lekcji przyrody


mardi - prof d'italien m'a demandé de lire... j'ai réussi! ;D après l'école un café avec Deia, Valerie et Marie de ma classe 
wtorek - nauczyciel wloskiego kazal mi przeczytac dialog, udalo mi sie na tyle, ze moja klasa uznala, ze blefuje mowiac, ze nie znam wloskiego ;D po szkole szybka kawa z Deia, Valerie i Marie z mojej klasy

mercredi - un aprèm avec étudiants d'AFS et les français q'on a rencontrés dans le parc
sroda - popoludnie z afserami i Francuzami, ktorych poznalismy z parku

jeudi - pendant la pause on est allé avec Marie et Fanny à BDB, j'y ai rencontré les bénévoles d'AFS - Pierre et Clémence, les français avec lesquels on était ensemble dans le parc la veille et Josefina - une argentine, elle a dit qqch en espagnol quand j'ai soudainement sauté sur elle(elle savait pas que j'étais dans son lycée) <3 en plus, Marie connaissait les français du parc - tout le monde se connait ici (plus ou moins) et alors la soirée j'ai reçu plein de messages très drôles: hey! that's me - we were there together in the parc yesterday etc. et après la question que j'adore ici, en France - Comment écrire ton prénom? ;) c'est très marrant - lundi je vais vous demander si vous connaissez mon nom! soyez bien préparez! ;)
czwartek - podczas okienka poszlysmy z Marie i Fanny do innego liceum, nazywanegoo w skrocie BDB od pierwszych imion patrona szkoly, spotkalam tam Pierra i Clemence - wolontariuszy afs, Francuzow z parku i Josefine z Argentyny, ktora powiedziala cos (prawdopodobnie mocno niekulturalnego) po hiszpansku, kiedy niespodziewanie wskoczylam jej na plecy na szkolym korytarzy (ona nie wiedziala, ze jestem w jej liceum, ani mnie nie widziala) w dodatku okazalo sie, ze Marie zna Francuzow, z ktorymi bylismy dzien wczesniej w parku - swiat jest tutaj rownie maly! tak wiec wieczorem otrzymalam mase smsow - czesc to ja, bylismy razem z parku itp. a zaraz potem - jak pisze sie Twoje imie? generalnie przedstawiam sie tu Kasja - to o wiele lepsze niz Kasia, bo Francuzi nie wymawiaja si tylko mowiliby kasza ;p w poniedzialek spytam ich czy znaja moje nazwisko i umieja je wymowic.. ciekawe.. ;)

vendredi - une sortie à la bibliothèque municipale - j'y ai trouvé un accent polonais... ;)
piatek - wyjscie do biblioteki (w poszukiwaniu materialow na TPE)- znalazlam polski akcent... ;)



aujourd'hui j'ai vraiment senti pour la première fois comment les langues mélangent-elles dans ma tête, je vous jure, j'avais vraiment mal à la tête pendant les leçons d'anglais aujourd’hui parce que je pensait à ce, dans quelle langue je pense.. j'ai aucune idée.. vraiment. je dois pas traduire dquand je parle anglais ou français, j'ai déjà eu les rêves en 3 langues à la fois et croyez-moi c'est très dur de changer les langues aussi souvent que moi je le fais ici alors soyez toujours aussi patient en parlant avec moi que vous étiez jusqu’à maintenant svp. Et à propos d'accent - je peut rien faire, il faut que vous trouviez mon accent polonais mignon et continuiez à l'imiter - c'est marrant :)

dzis odczulam tez po raz pierwszy tak naprawde jak bardzo mieszaja sie w mojej glowie trzy jezyki - francuski, angielski i polski. Bolala mnie glowa kiedy zaczelam odruchowo mowic po francusku na angielskim i potem zastanawiac sie w jakim jezyku ja mysle.. nie mam pojecia - na pewno nie po polsku, bo nie tlumacze w glowie rozmawiajac po ang/fr, snily mi sie juz sny w " jezykach na raz, a co do akcentu - jest i tyle ;)


alala! mercredi, j'ai reçu le courriel d'Allemagne avec un bracelet AFS 2013/14 qui était fait par une polonaise, Agnieszka, qui fait son échange là-bas cette année (elle m'a envoyé aussi HARIBO :D parce que c'est allemand!) et un autre courriel - de ma famille en Pologne ;) ça m'a fait une grande plaisir de les reçevoir!

w srode otrzymalam takze dwie przesylki - jedna z Niemiec - z bransoletka AFS 2013/14 zrobiona przez Agnieszke, ktora jest w tym roku na wymianie w Niemczech 5wyslala mi tez paczke haribo - bo niemieckie!) a druga przesylka od rodzinki w Polsce ;)


Haha, ici vous pouvez voir une feuille que j'ai mise sur la table dans la cuisine avant de sortir de la maison mercredi dernier. Cette semaine, pour la première fois ici j'ai pris le bus le matin et la soirée toute seule (sans ma sœur) et un autre jour je suis revenue a la maison toute seule en bus qui partait de la gare. Je ne le suis pas perdue - je suis très fière de moi!

haha tutaj mozecie podziwiac karteczke, ktora zostawilam na stole w kuchni wychodzac jako pierwsza z domu. W tym tygodniu po raz pierwszy tutaj zdarzylo mi sie jechac i zracac ze szkoly bez siostry goszczacej, a takze innego dnia wracac w ogole innym autobusem, z dworca kolejowego ;D Nie zgubilam sie! Jestem z siebie bardzo dumna!

C'est ma carte pour la géo
a oto moja mapka na geografii - mielismy narysowac droge do szkoly (jest w dymku - po prostu autobus i pokrecona strzaleczka i jestem w domu), a ja dodalam takze swoja droge do Francji

ET A PROPOS DE WEEK END DERNIER...
A CO DO ZESZLEGO WEEKENDU...

ce n'est pas possible de l'écrire.. c'était franchement génial! tout le weekend avec les accueillis, bénévoles et futur partants, on a eu les activités comme dire un mot qui décrit ton expérience et tout ce que tu as déjà remarqué (moi, j'ai marqué UNIQUE), écrire la lettre pour soi-même qu'on recevra qu'a la fin d’échange, les discussions de la vie française, on a parlé avec les contact-person pour qu'ils voient si tout se passe bien, on a fait des energizers et dimanche on a fair du vélorail ;) j'attends avec impatience un weekend suivant avec vous!

to niemozliwe to opisania, ale sproboje... bylo po prostu genialnie, caly weekend z wolontariuszami, uczniami, ktorzy tak jak ja przyjechali i tymi, ktorzy chca wyjechac. Mielismy zadania takie jak  powiedz i uzasadnij slowo, ktore opisuje Twoje doswiadczenia i obserwacje (ja powiedzialam: unique), napisalismy list do siebie, ktory dostaniemy na koniec wymiany, rozmawialismy duzo o francuskim zyciu, a takze opowiadalismy naszym kontakt osobom co u nas, zeby udowodnic, ze wszystko cudnie :) a w niedziele vélorail! czyli taka platforma na torach, pedalujesz 12 km i czujesz wiatr we wlosach ;) super zabawa! a ja juz czekam na kolejny taki weekend!










 
 









Pour finir - c'est ma maison :) gros biosous et à vendredi prochain!
na zakonczenie  - oto moj dom, wielkie buziaki i do zobaczenia na blogu za tydzien!

aha w ramach pocieszenia dodam, ze tutaj poranki sa rownie zimne co dni w Polsce, ale jak potem zychodzi slonce i swieci tak pieknie caly dzien na bezchmurnym niebie, to zapomina sie szybko o poranku! ale deszczyk sie takze zdarza, wiec nie martwcie sie, kurtki tutaj tez istnieja, nie chodzimy w bikini caly rok ;)
PS. Les français mangent des pizza sans ketchup.. trop bizarre ! :D
PS. Francuzi jedza pizze bez keczupu.. dziwnie dziwnie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

skomentuj